Duyusal Pazarlamada İmaj ve Marka Değeri

DUYUSAL PAZARLAMADA İMAJ VE MARKA DEĞERİ YARATMAK
Şirketler, günümüzde müşterinin gönlünü çalmak ve aklında yer edinmek için, giderek artan bir biçimde imaja ve duygusal pazarlamaya yöneliyor. Eskiden şirketler ‘’yarar’ adı altında pazarlama anlayışına sahipken ‘’Volvo en güvenli arabadır’’, düşük perakende fiyata satış Wal-Mart’tadır gibi yaklaşımlar bulunmaktaydı. Günümüze gelince piyasaya sunulan ürün ya da hizmetler hemen taklit edilmektedir. Müşteriler çoğu arabayı güvenli olarak görmeye başladığında Volvo’nun üretme yararı kalmamaktadır. Bu yüzden artık daha fazla şirket, kafa yerine rasyonel iddialardan kurtulup kalbi harekete geçirmek ,müşteride marka bağımlılığı yaratmak için imajlar geliştirmeyi deniyor.Örnek vermek gerekirse Nike’ın ‘’just do it’’ , Philips’in ‘’innovation and you’’, Toyota’nın ‘’ let’s go places’’, McDonalds’ın ‘’I’m lovin’it’’ , Coca Cola’nın ‘’Open happiness’’, Apple ‘ın ‘’Think different’’ , LG’nin ‘’Life’s Good’’ gibi yaptğı söylem ve sloganlarla bilinçaltı bir sistem oluşturmaya çalıştığı , müşteride marka değeri oluşturmak istediği söylenebilir. Müşterileriniz ve müşteriniz olmayanlara kendi markanızla ilgili soru sorduğunuzda onlarda yaratılan marka algısı sayesinde sorularınıza çeşitli cevaplar alabilirsiniz. ‘’Bir şirket kaç yaşında olabilir?’’ Yanıt, Apple için ‘’ergenlik çağını yeni atlatan bir genç’’ , IBM için ise ‘’büyük baba’’ olabilir. Her şey müşteride yaratılan algı ve onun kalbinde oluşturulan sadakat çerçevesinde olduğu unutulmamalıdır.

neuromarketing

Eğer müşterileriniz sunduğunuz ürünü büyük ölçüde, ürününüze sahip olma konusunda neler hissettiklerine dayanarak ya da işinizle ilişkilendirme suretiyle seçiyorlar ise , bu durumda duygusal bir bağ yaratmak marka algısı ve bilinirliliğinizi arttırmak adına önemli bir parça olmalıdır. Markaların hepsi duygusal bağlara dayanmaz. Bazı markalar yüksek oranda güvenilirlikleri ya da müşterinin rakip şirketlerden elde edemedikleri benzersiz yararlara dayanarak kendilerinin ayrıştırabilme kapasiteleri sayesinde başarılı olurlar. Bu markalar olgu bazında karşılaştırılarak seçilirler. Duygusal markalara dayanan markalar ise insanların hislerine hitap ederler.
Müşteride marka imajı yaratmak , algılarına yer etmek istiyorsanız :
o Ürününüz, müşterinin egosu ya da yaşam biçiminde katkıda bulunan büyük bir mali yatırım içeriyor. Tabii ki pahalı ürünlerle duygusal bir pazarlamanın kolay yapılması her zaman söz konusu olmayabilir. Alıcıların kendilerini nasıl hissettikleri ya da başkalarına nasıl göründüklerini etkileyen pek çok ürün bunu sağlar.
o Müşteri bağlılığı ve sadakati başarı için çok önemlidir. İnsanlar âşık olduğu markalara bağlanır ve bu da diğer bütün duygulardan üstündür.
Laptop , telefon ,otomobil alırken işlevine ek olarak imajına , yarattığı algıya göre iyi hissedilip hissedilmeyeceğini de tartarak ,güven ,güvenlik , toplumda sağladığı prestij gibi birçok sembolik değerlere önem verip , cool görünme faktörü gibi yararlar sunup sunmayacağına göre satın alma seçimimizi yaparız. Aklımızdan çok algıda yaratılan duygularımız seçimlerimizi belirler.
Algı her şeydir. Aslında marka nasıl göründüğünüz ya da ne söylediğiniz değil, neyi temsil ettiğinize inandıkları şeydir.
o Starbucks kahve satar. Gün içinde bir mola keyfini temsil eder.
o Apple bilgisayar satmasının yanında farklı düşünmeyi temsil eder.
o Disney animasyon ve eğlence parkında ailece eğlenmeyi satar.
Markalarınız insanların zihinlerinde yaşar ;kısacası markalaşma doğru ve markanızın olmasını istediğiniz şeylere uyumlu tüketici inançlarını geliştirme işlemidir.coca-cola_brrr_2009-610x914

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s