Küresel Düşün, Yerel Davran ”NUTELLA”

Nutella,ilk defa 1940’larda Alba’da pastane sahibi ve sonrası Ferrero şirketinin kurucusu olan pasta ustası PietroFerrero tarafından yaratıldı. Ferrero’nun hayali kaliteli ve satın alınabilir bir çikolatalı besin üretmekti. Bu dönemlerde 2. Dünya Savaşı’nın başlaması sebebiyle kakao tedariği kısıtlandı. Bu yüzden Ferrero  çikolatatedariğini genişletebilmek adına İtalya ‘nın kuzey batısında yer alan Piedmont bölgesinde bolca kullanılan fındığı kullanmıştır. Gerçekleştirdiği revizyonlarla, kurduğu satış ağıyla Nutellayı bugün 75 ülkeye ulaştırdı.

Adsız

Pazarlama felsefesine baktığımızda ;

‘’Güne Nutella ile Başlayın’’

’’Kahvaltının Yıldızı’’

Görüyoruz ki müşteri tatminini ön planda tutan modern bir anlayış benimsiyor. Piyasadaki rakiplerine göre daha maliyetli olmasına rağmen fiyata duyarlılığı azaltarak, müşteride marka sadakatini elde etmeyi başarıyor.

Nutella’nın davranışsal, demografik, psikolojik bölümlendirmeye önem verdiğini görebiliyoruz. Tüketicinin kullanma alışkanlıklarına göre bölümlendirme yapıyor. Şirket 15gr, 180gr , 400gr,700 gr kavanoz paketleriyle tüketim oranlarına göre ürünü pazara sunuyor. 15gr ‘lık kavanozunu kahvaltılık servis için, 700gr ise ailelerin kullanımına sunuyor.

Adsız3 Adsız1

Rakiplerinden farklı olarak farklılaştırılmış ürün stratejisini benimsiyor. Ülkelerin kullanım alışkanlıklarına, damak tadına göre ürünlerini çeşitlendirdiğini görüyoruz. Örnek vermek gerekirse krep, blini, pankek,  poğaça, pitaekmeği ,açma, briyoş , muffin, waffle.

Yarattığı kavanozların dönemsel veya ülkelere göre değişebildiğini görebilmekteyiz.  Örneğin; Paskalya Bayramında kapaklar yumurta şeklinde tasarlanmıştır.

Adsız 6

İtalyan Birliği’nin 150.yıl şerefine yapılan nutella tasarım kavanozlarını görüyoruz.

Adsız5

Yaşam eğrisine baktığımızda olgunluk dönemindedir. Bu yüzden kendini hatırlatıcı tutundurma faaliyetlerinde bulunuyor ve rakipleri arasında üstünlük yaratarak reklamlar verdiğine şahit oluyoruz. Son zamanlarda gerçekleştirdiği  tutundurma faaliyetini çok yakından şahit olduk kavanozlara özel isimler yazdırılması tahmin edilenden de çok ses getirmişti.

Adsız4

Sosyal medyadaki araştırmalara baktığımızda facebook sayfasını beğenen kişi sayısı 29.226.177. Yapılan ankete göre ‘’Sizce Nutellanın yanında ne olmalı?’’ diye sorulduğunda  ;

  • Bir parça meyve
  • Bir dilim ekmek
  • Çubuk kraker

Adsız9

Facebook açılış sayfasında ‘’Aramıza katılın’’ şeklinde mesajlar vererek insanları bu sayfaya davet ediyor.

Adsız91

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s