PAZARIN DİKKATİ ONLARDA ‘’MOBİL NESİL’

Mobil gençlik olarak adlandırılan  15-24 yaş arası gençleri kapsayan  mobil cihazları elinden düşürmeyen ,hayata gözlerini açtığından itibaren  internet ,kolay erişilen bilgi ,değişen ve çeşitlenen  iletişim dili ve kanallarının yarattığı imkanlar onların dünyaya bakış açısını ve davranışlarını şekillendirmede belirleyici etken oluyor.

Sürekli internete bağlı olmak ,onların eğitim ve üretim  anlayışını da kurumsal ve sosyal hiyerarşi anlayışını da bildiğimizin çok ötesine taşıyor. Mobil nesile dışarıdan baktığımızda aile ,sosyallik ve iletişim ilişkilerinde bazı farklılıklar olduğunu görebiliriz.

TÜİK ‘in araştırmalarında baktığımızda mobil neslin artışını gözler önüne  serebiliriz:

  • 2003’te nüfusun %28’i mobil nesil,
  • 2013’te bu oran %43,
  • 2023’te ise nüfusun %57 si digital ortamda olacaktır.

mobil-nesil-1024x295

Mobil neslin ekonomiye etkili biçimde katılması, şirketlerin organizasyonlarında verim sağlamaları, tüketici olarak anlaşılması ve onlara yönelik doğru pazarlama yöntemlerinin oluşturulması için öncelikle şirketlerin ,markaların ,ailelerinin ve öğretmenlerin onları anlaması yanında durması gerekir.

Mobil nesil için en iyi tespitlerden biri  ailelerinin , mobil neslin teknolojiyi çok iyi kullandığını ve bu faktörün onların sosyal hayatlarından , duygusal zekasını kuvvetlendirdiğinden, gelecekteki iş hayatlarına her şeyi etkileyeceğini düşünmesi olmuştur.

Bu neslin ben merkezli olması ,çok hızlı tüketen , çok çabuk vazgeçen , bilgiye çok hızlı ve farklı kaynaklardan ulaşması , teknolojiyi bu kadar

hızlı ve iyi kullanması bu neslin giderek büyüyen bir avantaja dönüştürecektir.

Mobil hayatla yayılan açık inovasyon,  inovatif fikirler kültürü geleceğin mesleklerini ve bilgi toplumun oluşturacağı kaçınılmazdır.

ABD Çalışma Bakanlığının araştırmasına göre bugün okuyan çocukların %65’i henüz var olmayan  mesleklerde çalışacaklardır.

Mobilitenin giderek artan önemi biraz daha açacak olursak ;

  • Dünya nüfusunun %91 i mobil telefon kullanıyor,
  • Dünya çapında 1,2 milyar insan internete mobil cihazlarla bağlanıyor,
  • Mobil internet kullanımı 1990’lar ve 2000’lerin başındaki internet kullanımına kıyasla 8 kat daha hızlı artıyor.

Bu da mobil neslin ne kadar önemli ve gelişen bir pazar olduğunu vurguluyor. Bu nesil sıradan olmayı reddediyor. Farklılık ,kendini ifade etmek, hayal kurmak ve hayallerini kovalamak ,yenilik ,yaratıcılık üzerine kurulu bir nesil yaklaşıyor. Aradan geçen 10 yılda Türkiye’de mobil neslin hızla arttığını görüyoruz. Bu da önümüzdeki birkaç yıl içinde bu neslin ana tüketici grup haline geleceğini gösteriyor. Elbette bu durumun iş dünyası açısından önemli sonuç ve analizleri vardır. Mobil neslin hem  çalışan hem de müşteri olduğu bir dönemde şirketlerin iş yapış düzenlerini ,ürün ve hizmetlerini pazarlama stratejilerini ve hatta reklam dillerini ,inovatif bir yapıya sahip olmaları onların ihtiyaçlarına yanıt verecek şekilde dönüştürmesi gerekecektir.

mobilegeneration-1415882333

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s